Rumunsko 2012

27.12.2012 18:03

Letos, ovlivněn ještě loňskou dovolenou jsem se rozhodl vrátit se zpět do Rumunska a pořádně protrajdat hory.Cesta po vlastní ose je celkem utrpení a nuda, Hlavně přes Maďarsko...pro mne je to taková nezáživná placka.

Po přejetí Rumunské hranice mi navigace dala vale a já proklínal výrobce co na krabici napsal "Mapy celé Evropy"

Nedával jsem si žádné cíle, prostě Rumunské hory co to půjde.Opět projet pověstný Fagaraš, povedlo se i asi 3/4 prakticky nově vyasfaltované Transalpiny, kouknul jsem na bahenní sopky, viděl jsem neskutečný bordel u moře v Constantě, Drákulův hrad,vesničku Rovensko, stovky (a to nekecám) překrásných horských zatáček v lesích, prostě po letošku pro mne znamená Rumunsko nádherné hory a i přes různé "varovače" , což jsou z většiny lidé kteří se o těchto balkánských zemích dočtou jen v novinách, nenarazil na zlé nebo nepříjemné lidi.

Samostatnou kapitolou je Banát.Vesnička Rovensko se nachází skoro na vrcholu kopcovté krajiny (nebo snad pohoří) která se rozkládá podél Dunaje.Noc pod širákem na kopci stála za to.Ve vsi je krámek s paní která mluví česky, po dohodě můžete zaplatit i v korunách.Bohužel je znát že odtud pomalu lidé odcházejí dolů do měst, nebo prý i často zpět do Čech.

Celkem ujeto asi 4500km moc jsem to nesledoval.Motorka bez poruchy akorát řetězovka se asi poroučí.