Recenze stroje
Předem si musíme uvědomit stáří a dobu kdy tento stroj byl vyroben. Ve své době byl jedním ze špičkových velkooběmových endur na světě.Mnoho lidí si stěžuje na všechno a neuvědomí si skutečnost že srovnává motocykl z devadesátých let s motorkou 5 let starou.
Každá motorka má svoje mouchy, a nebojím se je uvést.
Mezi neduhy které ovšem nesouvisí s motorkou počítám i s poměrně drahými náhradními díly.
Dalším je již klasické heslo "Japonský atyp" které lze slyšet od mechaniků při výměně některých ložisek apod.
Zde jsou mouchy, závady a možnost jejich řešení tak jak si na ně momentálně vzpomenu.
1.- vysoké těžiště - po chvíli si na něj zvyknete
2.- poměrně vysoká spotřeba- špatný stav karburátorů - po opravě kolem 6l, ale před zbaštila i přes 8l
3.- špatný přístup ke svíčkám - dnes vyměním svíčky včetně montáže i demontáže plastů za 15 min, chce to jen cvik
4.- skoro žádný úložný prostor
5.- pro někoho je velmi vysoká - dá se trochu upravit na přepákování a nižším sedlem
6.- houpací kůň - mé zadnici to naprosto vyhovuje, někdo to řeší výměnou za progresivní pružiny
7.- slabá rezerva výkonu v elektrice
8.- originální regulátor napětí dobíjení - většina ho má již vyměněn za Vape nebo Ignitech
9.- nepohodlné sedlo - dá se nechat přešít
10.- chybí 6 rychlost - no jo no...chybí maximálně změnit poměr zubů rozeta/kolečko
11.- poměrně častá výměna oleje - měním po cca 6000km i s filtrem do 1000kč
12.- náboj rozety zadního kola - atypické ložisko už se dá sehnat
13.- průchodnost větším terénem - jestli se chcete válet v bahně kupte si krosku
14.- horší světla - zvláště švýcarská verze, výměna parabol, žárovky se zvýšenou svítivostí, popř. přídavná světla
15.-brzdy - výměna stávajících hadiček za pancéřové vyčištěni celé soustavy
16.- vibrace kolem 4500ot
Tak a teď trochu plusů
1.- Dobrý a výkonný motor, pokud se o něj postaráte je prakticky nesmrtelný :-)
2.- 21" přední kolo
3.- Zatím mě nikde nenechala
4.- vysoké zdvihy, pro mě ideálně spojené s měkčím odpružením
5.- vzpřímený posez
6.- minimum elektriky
7.- když si odmyslíme trochu zběsilé polepy tak nadčasový vzhled, ty dvě světla ....
8.- velká nádrž, dojezd 300 + 2x rezerva
9.- motorka na které si ještě můžeme hromadu věcí opravt nebo upravit sami
10.- zátah motoru odspoda, dá se s ní jezdit na "bubláka" a naopak nad 5000ot chytne druhý dech a jede jak utržená
11.- ideální cestovatel po horách,horších silnicích, šotolině, podvozek žehlí co se dá
12.- velmi jednoduchá údržba
13.- poměr cena / výkon, dobrá motorka za "pár" korun
Zbytek v přípravě