Recenze stroje

 

Předem si musíme uvědomit stáří a dobu kdy tento stroj byl vyroben. Ve své době byl jedním ze špičkových velkooběmových endur na světě.Mnoho lidí si stěžuje na všechno a neuvědomí si skutečnost že srovnává motocykl z devadesátých let s motorkou 5 let starou.

Každá motorka má svoje mouchy, a nebojím se je uvést.

Mezi neduhy které ovšem nesouvisí s motorkou počítám i s poměrně drahými náhradními díly.

Dalším je již klasické heslo "Japonský atyp" které lze slyšet od mechaniků při výměně některých ložisek apod.

 

Zde jsou mouchy, závady a možnost jejich řešení tak jak si na ně momentálně vzpomenu.

 

1.- vysoké těžiště - po chvíli si na něj zvyknete

2.- poměrně vysoká spotřeba- špatný stav karburátorů - po opravě kolem 6l, ale před zbaštila i přes 8l

3.- špatný přístup ke svíčkám - dnes vyměním svíčky včetně montáže i demontáže plastů za 15 min, chce to jen cvik

4.- skoro žádný úložný prostor

5.- pro někoho je velmi vysoká - dá se trochu upravit na přepákování a nižším sedlem

6.- houpací kůň - mé zadnici to naprosto vyhovuje, někdo to řeší výměnou za progresivní pružiny

7.- slabá rezerva výkonu v elektrice

8.- originální regulátor napětí dobíjení - většina ho má již vyměněn za Vape nebo Ignitech

9.- nepohodlné sedlo - dá se nechat přešít

10.- chybí 6 rychlost - no jo no...chybí maximálně změnit poměr zubů rozeta/kolečko

11.- poměrně častá výměna oleje - měním po cca 6000km i s filtrem do 1000kč

12.- náboj rozety zadního kola - atypické ložisko už se dá sehnat

13.- průchodnost větším terénem - jestli se chcete válet v bahně kupte si krosku

14.- horší světla - zvláště švýcarská verze, výměna parabol, žárovky se zvýšenou svítivostí, popř. přídavná světla

15.-brzdy - výměna stávajících hadiček za pancéřové vyčištěni celé soustavy

16.- vibrace kolem 4500ot

 

Tak a teď trochu plusů

 

1.- Dobrý a výkonný motor, pokud se o něj postaráte je prakticky nesmrtelný :-)

2.- 21" přední kolo

3.- Zatím mě nikde nenechala

4.- vysoké zdvihy, pro mě ideálně spojené s měkčím odpružením

5.- vzpřímený posez

6.- minimum elektriky

7.- když si odmyslíme trochu zběsilé polepy tak nadčasový vzhled, ty dvě světla ....

8.- velká nádrž, dojezd 300 + 2x rezerva

9.- motorka na které si ještě můžeme hromadu věcí opravt nebo upravit sami

10.- zátah motoru odspoda, dá se s ní jezdit na "bubláka" a naopak nad 5000ot chytne druhý dech a jede jak utržená

11.- ideální cestovatel po horách,horších silnicích, šotolině, podvozek žehlí co se dá

12.- velmi jednoduchá údržba

13.- poměr cena / výkon, dobrá motorka za "pár" korun

 

Zbytek v přípravě